Baterie ČZ 125 B/T – úprava repliky

Horní kryt, spodní kryt pro baterii, baterie 6V4Ah

Při práci na motocyklu ČZ 125 T jsem se zaměřil na baterii. Ta už nebyla originální ale pouze jako replikový kryt, do kterého se vkládá klasická baterie. Není běžně sehnatelná, ale dá se pořídit.

V tomto článku chci ukázat, jak snadno docílit podobného vzhledu staré baterie i s novými replikami.

Nejprve kryt baterie a samotná baterie po zakoupení

Napevno zalité kabely, vedoucí z baterie se nedají vyměnit jako u klasické motobaterie. Po vložení baterie do krytu a zaklopení horním krytem, lezou z baterie pouze kabely místo původních koncovek. A to je ta věc, která se mi na tomto provedení nelíbí. Dobrá, jedná se o repliku. Tak ať je to vevnitř jakkoliv, ale z venčí musí baterie vypadat jako originál. Nebo alespoň originálu blízce podobná.

Aby nebylo viditelné spojení elektroinstalace motocyklu s kabely baterie, muselo by se spojovat uvnitř krytu. Takže při každé demontáži se musí kryt baterie rozebírat, to platí i při nabíjení.

Kdežto z původní baterie koukaly konce, ke kterým se dalo snadno z venku k baterii napojit a zase odpojit.

Fotografie použité z http://www.motomagazin.cz/index.php?action=cz125t&menu=12&pos=cz125b1947

Proto jsem se rozhodl tyto konce vyrobit a zapracovat je do již zakoupené repliky krytu baterie. Nejprve přišel nápad a pak se začalo tvořit.

Jako první bylo potřeba vytvořit koncovky, které budou venku z krytu. Podotýkám, že jsem originální baterii nikdy na vlastní oči neviděl a ani jsem ji nedržel, proto jsou koncovky vytvořené pouze podle oka a za pomocí fotografií na internetu. Proto se může tvar, velikost a délka poněkud lišit.

Koncovka připravená a mohl jsem se vrhnout na šroub, na kterém bude koncovka držet a zároveň se k němu bude napojovat kabel z baterie.

Šroub vytvořen a odzkoušen v horním krytu, jak pasuje. Nyní stačí spojit šroub a koncovku.

Obě koncovky nachystané a teď se můžou vyzkoušet jak pasují do krytu.

Skvělé, dosaženo požadovaného výsledku. A nyní vyzkouším zapojení baterie.

A baterie je nahrubo hotová. Nic jsem nikde navíc nevrtal, nepiloval ani neupravoval a při povolení šroubku je koncovka znova venku a z krytu bude zase jen holá replika.

Koncovky budou ještě chtít poupravit. Zatím je v nich díra na M5 šroub, jaký šrouby byl použit na originálu nevím. Pěkně srazit hrany, zabrousit do hladka a použít patřičnou povrchovou úpravou. Za mě můžu říci že baterie vypadá mnohem lépe. A chtěl bych závěrem napsat že se nejedná o návod, pouze inspirace pro další. Žádné rozměry jsem si neuvedl, prostě výroba podle oka a chuti.

A protože jsem došel k závěru že jsou koncovky příliš velké, společně s kámošem Honzem jsme se shodli na rozměrech jako M6 podložka. Upraveno, načerněno  myslím že je to super.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*