ČZ 175 typ 470.01 – 1968

Startovní plány

Motocykl je v původní barvě, některé díly půjdou zachránit, některé díly se budou muset znovu nalakovat. Hlavně tedy přední blatník a nejspíš i kryty předních tlumičů. Vyměnit poškozené díly, nové gumové díly a pláště. Motor naposled nešel nastartovat tak se mu podívám na zoubek a pokud pojede a nebude naznačovat špatný chod generálka se dělat nebude. Připravit stroj na STK a provoz na komunikacích.

Během opravy

Tak přeci jen se musel motor otevírat. Protože už tekl z motoru olej. Navíc byl motor utěsněn 1mm silným papíre (nechápu proč) a tak musel pryč. Ložiska už měla taky konečnou, takže bylo dobře, že se nakonec motor otevíral. No a k barvě, nečekal jsem, že se podaří barvu na motocyklu takto oživit.

Během opravy, poprvé vytaženo na denní světlo

Po dovezení z technické kontroly

Finále opravy

8 Komentáře

  1. Zdravím (šťastného) Filipa!

    Mašinu bych též kúpil z fleku, nichcméně již bylo odpovězeno. Dostal jsem se ke článku jen z odkazu, tak možná budu opakovat někoho jiného. Co ta oka na sajdkárko, byla k tomu zakoupena, či je k tomu kus historie? zajímalo by mne, co to bylo za přívěsný vozík, páč jde sice o ČíZu, a v análech jsem četl, že se dala – a také schvalovala od této kubatůry, ale pro ten motor to muselo být za trest. Mluvím ze zkušenosti s třistapadesátkou a hlavně dvěstěpadesátkou.
    No nic, rád bych viděl tuto side, a páč sháním stroj, který býval vlastnictvím naší rodiny – a moto bylo hlášené ve Znojmě, rád bych znal i původního majitele , tedy první záznam v TP, půjde-li to. Na revanš nabízím minimálně dobové foto a historii (byl-li by to hledaný stroj ;-.)

    Děkuji a gratuluji! Hobo

    • Zdravím,

      držáky na side si vyráběl majitel sám. Sidecar, která byla zapojena k moto jsem neviděl. Do TP nahlédnout mohu, jak bude čas… podívám se.

      S pozdravem

  2. Dobrý den, jelikož jsem zrovna ve fázi, kdy se chystám ke své ČZ 250 připojit loďku, chtěl bych se zeptat, zda byste ty držáky sajdy neprodal? Je to sice samodomo, ale já bych je asi nechal dělat u zámečníka ve stejném duchu, jenže zámečník nemá čas a když už to někdo jednou vyrobil a jezdilo to… Případně mohu nabídnout nějaké díly na výměnu.

    Díky. V.Š.

    • Zdravím, v dnešní době se dají koupit hotové sady. Před 10ti lety se muselo dělat po domácku. Každopádně tyto na motocyklu zůstanou, protože se side bude v budoucnu znova zapojovat.

      Sada

      Pomůžou vám 3 díly z 5. Zbylé dva nebude možno použít, kvůli profilu rámu. Budete potřebovat na kulatý rám. Ty zbylé dva kusy vám poslouží alespoň jako předlohy.

      http://shop.jawacz-dily.cz/jawa-c788/set-drzaku-side-velorex-k-motocyklu-i1510/

      S pozdravem Filip

      • Spodní úchyty jsou v pohodě, ty jdou použít z Jawy, ale horní uchycení na kulatý rám je problém. No nic, budu muset zámečníka popohnat 🙂 Až budete mít sajdu připojenou, napište dojmy z jízdy, ale myslím si, že 175 je na loďku slabá, i s 250 (myslím ČZ) je to se sílou motoru na hraně… Měla Vaše motorka i tlumič řízení?

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*