Startovní plány

Bohužel již přelakovaný motocykl v chatrném stavu. Plány jsou jasné, zachovat původní vše co půjde. Při prvním prozkoumání pod nepůvodní barvou koukala modrá barva jiného odstínu. Jakmile jsem motocykl rozebral a začal s čištěním, všiml jsem si že jde nepůvodní barva lehce dolů a tak jsem provedl zkoušku. Zjistil jsem, že motorku někdo lakoval s minimální přípravou. Pro mě plusem, že se zachovala původní modrá barva. A tak veškeré díly půjdou na kompletní očistu od starého nátěru. Samozřejmě kompletní repasování podvozku, aby byl stroj provozu schopný.

Začal nelehký úkol

Vše se musí kompletně vyčistit. Z rámu a ze všech modře lakovaných dílů se podařilo sundat nepůvodní nástřik. A tak je zachráněn původní modrý lak. Místy je kvalita horší, místy je lak opravdu nádherný. Se stříbrnými díly už je to horší. Ty se zachránit nepodaří. Dokonce i nádrž vypadá, že dopadne lépe, než jsem čekal. Uvidím až bude kompletně vyčištěná a ošetřená.

Jak to postupuje dále

Každý díl, který vyčistím a na hrubo připravím dávám zpět na rám a tak postupně kompletuji celý motocykl. A to především z jednoho důvodu, abych mohl posoudit stav celé motorky ještě před finálním skládáním. Jakmile bude motorka složená, vytáhnu ji z dílny a posoudím stav dílů a celkový vizuální dojem.

Nová kola

Vyčistil jsem původní středy a vypletl nová kola.

Konečně vytaženo na světlo k posouzení

Zdá se, že motocykl vypadá dobře. Hlavně je vše původní a tak si nese motocykl celou svojí historii.

Kola jsou vypletená, vycentrovaná a obuta na nové pneumatiky. Firma Mitas vyrábí na tento motocykl pneumatiky, které mají stejný vzorek jako původní Barum. Ale chtěli jsme vzorek více silniční a tak se pořídily od firmy Heidenau.

Nicméně, s koly už začíná motorka vypadat moc dobře.

Repasí si muselo projít přední světlo. Naštěstí jen parabola, která se nechala nově napařit. Rámeček se pouze vyčistil a rozleštil.

Elektrika natažená a nachystaná na montáž Vape. Poprvé motocykl ožil. První krok probuzení, když rozsvítí motocykl svá světla.

Momentálně motocykl vypadá takto.

Jakmile dostal rám nová kola, začalo se to nádherně rýsovat. Už to není jen hromádka železa, která se tvářila jako konečné stádium.

Dočistil jsem nádrž zevnitř a z venku namontoval loga. Dalším důležitým krokem bylo přešití sedla, musím říct že vypadá perfektně. Pár drobností na rámu stále chybí dodělat, některé díly ještě přeleštit a kompletně vyčistit výfuk. Jak z venčí tak zevnitř. Už bude chybět pouze motor. Bloky jsou vyčištěné a osazené novými ložisky a gufery. Klikový hřídel po repasi a válec po výbrusu. Motor stačí složit a motocykl se bude kompletně doskládávat. Filtrbox a plechy pod sedlem budou muset před montáží motoru pryč, jinak se tam nedostane. Jakmile usadím motor mohu vše nasadit a dotáhnout na hotovo. Nicméně na motocyklu jde konečně vidět nějaká práce.

Za mě musím říct že se to vyplatilo. I když není motocykl v topovém stavu, určitě je cennější než motocykl po renovaci. Jen je škoda, že se stříbrné díly nedochovaly v lepším stavu a nádrž mohla být taktéž malinko lepší.

Po usazení motoru na rám se může zase posunout o krůček dále.

A konečně hotovo

A předáno

2 Reakce na “ČZ 175 typ 477.1 – 1970”

  1. Moc hezká fotodokumentace. Chtěl bych se zeptat, čím čistíte středy kol a obnovujete hliník.
    Co se týče přelakování motorky, mám podobný problém u své ČZ 175 sport oilmaster 477-1, na původní nitro barvu světla a obou blatníků, předešlý majitel štětkou nanesl stříbrnou barvu. Odstraňuji pomoci ředidla, ale vše nejde dolu. Nechci použít nitro ředidlo, abych neporušil původní barvu. Máte nějaký tip, jak pomoci odstranění, pravděpodobně „stříbřenky“?
    Díky moc
    Svoboda

    1. Děkuji za komentář.
      Středy kol čistím drátěným kartáčem s jemným drátem (slabounká ocel nebo mosazný). Pokud se někde objevuje oxidace je třeba ji narušit a odbrousit jinak se bude znovu vracet. Na to používám nožík na seškrabání a potom vodní jemný smirkový papír. Vždy tak aby nešlo na oko poznat, že bylo do materiálu jakkoliv zasaženo.
      Nepůvodní barvy odstraňuji Acetonem, pozor však na červenou Jawa barvu, některé jsou stářím a množstvím poškození náchylné i na aceton. Před smýváním nepůvodní barvy se musíte nejprve ujistit že je pod ní stále původní nástřik. Z logického hlediska nebude nikdo lakovat díl jen proto, že se neleskne ale pro to, že už je nějak narušený. Může být pod nepůvodní barvou originál, který ale může být narušen velkým množstvím koroze a nějakého hrubého smirkového papíru. Nicméně stříbrná barva je sama o sobě nepěkné svinstvo, které se odstraňuje špatně i mechanicky. Pokud je vetší část původní a objevují se jen nějaké fleky které nejdou dolů, je možné že je pod nimi koroze a proto tak dobře drží. Vzal bych vodní smirkový papír alespoň 1200 a pomalinku začal odbrušovat malý kousek na nejméně nápadném místě a počkal si co se pod ní ukrývá.

      S pozdravem Filip

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *