Startovní plány

Bohužel již přelakovaný motocykl v chatrném stavu. Plány jsou jasné, zachovat původní vše co půjde. Při prvním prozkoumání pod nepůvodní barvou koukala modrá barva jiného odstínu. Jakmile jsem motocykl rozebral a začal s čištěním, všiml jsem si že jde nepůvodní barva lehce dolů a tak jsem provedl zkoušku. Zjistil jsem, že motorku někdo lakoval s minimální přípravou. Pro mě plusem, že se zachovala původní modrá barva. A tak veškeré díly půjdou na kompletní očistu od starého nátěru. Samozřejmě kompletní repasování podvozku, aby byl stroj provozu schopný.

Začal nelehký úkol

Vše se musí kompletně vyčistit. Z rámu a ze všech modře lakovaných dílů se podařilo sundat nepůvodní nástřik. A tak je zachráněn původní modrý lak. Místy je kvalita horší, místy je lak opravdu nádherný. Se stříbrnými díly už je to horší. Ty se zachránit nepodaří. Dokonce i nádrž vypadá, že dopadne lépe, než jsem čekal. Uvidím až bude kompletně vyčištěná a ošetřená.

Jak to postupuje dále

Každý díl, který vyčistím a na hrubo připravím dávám zpět na rám a tak postupně kompletuji celý motocykl. A to především z jednoho důvodu, abych mohl posoudit stav celé motorky ještě před finálním skládáním. Jakmile bude motorka složená, vytáhnu ji z dílny a posoudím stav dílů a celkový vizuální dojem.

Nová kola

Vyčistil jsem původní středy a vypletl nová kola.

Konečně vytaženo na světlo k posouzení

Zdá se, že motocykl vypadá dobře. Hlavně je vše původní a tak si nese motocykl celou svojí historii.

Kola jsou vypletená, vycentrovaná a obuta na nové pneumatiky. Firma Mitas vyrábí na tento motocykl pneumatiky, které mají stejný vzorek jako původní Barum. Ale chtěli jsme vzorek více silniční a tak se pořídily od firmy Heidenau.

Nicméně, s koly už začíná motorka vypadat moc dobře.

Repasí si muselo projít přední světlo. Naštěstí jen parabola, která se nechala nově napařit. Rámeček se pouze vyčistil a rozleštil.

Elektrika natažená a nachystaná na montáž Vape. Poprvé motocykl ožil. První krok probuzení, když rozsvítí motocykl svá světla.

Momentálně motocykl vypadá takto.

Dočistil jsem nádrž zevnitř a z venku namontoval loga. Dalším důležitým krokem bylo přešití sedla, musím říct že vypadá perfektně. Pár drobností na rámu stále chybí dodělat, některé díly ještě přeleštit a kompletně vyčistit výfuk. Jak z venčí tak zevnitř. Už bude chybět pouze motor. Bloky jsou vyčištěné a osazené novými ložisky a gufery. Klikový hřídel po repasi a válec po výbrusu. Motor stačí složit a motocykl se bude kompletně doskládávat. Filtrbox a plechy pod sedlem budou muset před montáží motoru pryč, jinak se tam nedostane. Jakmile usadím motor mohu vše nasadit a dotáhnout na hotovo. Nicméně na motocyklu jde konečně vidět nějaká práce.

Za mě musím říct že se to vyplatilo. I když není motocykl v topovém stavu, určitě je cennější než motocykl po renovaci. Jen je škoda, že se stříbrné díly nedochovaly v lepším stavu a nádrž mohla být taktéž malinko lepší.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *