Jawa - ČZ

ČZ 250 typ 455.01 r.v. 1961 – Restaurování

I přesto, že jsem si nedávno řekl „Žádná další kývačka“, jsem tomuto provedení nemohl odolat. Až na pár chybějících částí je motorka kompletní a v celkem přijatelném stavu. Největší radost mi udělala nádrž, která nemá ani jeden ťukanec a zevnitř je krásně čisťounká. Pokud budu motorku ponechávat v tomto stavu, zůstane nádrži i její stávající chrom. Pokud ale budu kývačku lakovat, chrom se bude dělat nový. Další díl, ze kterého mám nesmírnou radost je bateriový kastlík. Není nikde vyžraný od baterky a to je obrovský plus. Méně povídání, více napoví fotografie níže. Zachycují stav, kdy jsem jí dovezl domů.

Více fotografií ze stavu jak jsem jí dovezl domů naleznete zde, Po přivezení domů – první dojmy

Další radost mi udělal motor, nejen proto že nebyl ještě nikdy půlen. Nic na něm nechybí a je plně funkční i s originálním a funkčním zapalováním. Podle výrobního čísla se jedná o devítistý vyrobený motor o obsahu 250cm3.

Jak už jsem zvyklý, u každé motorky vzniká seznam chybějících a zaměněných dílů. Naštěstí je tohle ten nejkratší seznam co jsem kdy sepsal. Z velké části mi pomohly domácí zásoby. Stupačky řidiče jsem dostal od kamaráda. Seznam chybějících dílů

Nedalo mi, a vyzkoušel jsem jak jsem na tom vlastně s původním lakováním. Některé díly se dají zachránit, ale některé díly jsou už natolik špatné, že bude potřeba buď výměna za díl s lepším původním lakováním a nebo sáhnout po samodoma oprava laku. To se ještě uvidí. Fotky níže nebo článek zde.

No a jelikož nevím kdy se přesně k motorce dostanu, protože mám málo času a když už se najde chci jej věnovat stopadesátce. Proto jsem usadil motor do rámu a pomalinku začínám domontovávat chybějící díly. A přesně, jak se jmenuje článek „S motorem je přece hezčí“

Více fotografií a rozepsané články k celé renovaci najdete <<< ZDE >>>