Generální oprava motoru ČZ 125 typ 453

Není to tak generální oprava, nýbrž oprava po generální opravě.
Motor jsem generálkoval společně s renovací kývačky, avšak po ujetí 3000 kilometrů foukl silikon do kliky a převodový olej začal přimazávat.

Zpočátku to bylo jemné přimazávání, kterého jsem si začínal všímat větší kouřivostí a zanášením svíčky. Pořád jsem si ale myslel, že jsem dal do benzínu moc oleje. Začal jsem si to opravdu hlídat a míchal jsem v přesném poměru benzínu a oleje ale kývačka stále dýmila jak když hoří mokré listí.

Nakonec to bylo v tak zlém stavu, že se nedala nastartovat. Dala si říct až po dlouhém šlapání a někdy až na roztlačení. Pak už jel motor normálně, když pominu jaké to bylo čadidlo.

Motor připraven a začínám skládat. Bylo potřeba vymezit jak hlavní tak i předlohovou hřídel.
Vymezeno, znovu vyzkoušená axiální vůle hřídelí a jednotlivé rychlosti.

Pokračování nabralo další rychlost, lamely naskládány a zajištěny. Už jen stačí zaklopit levým víkem a máme téměř hotovo.

Motor usazen nazpět do rámu, nastavené Vape a dup…. super, jenže hned se objevily potíže. Motor tedy naběhl okamžitě z čehož jsem měl obrovskou radost ale po chvíli chodu se motor chová jako bych zavřel přívod paliva a pomalu zhasíná. Po opětovném nacepování zase běží a když jej nenechám úplně vypnout a včas zase nacepuju zase motor drží. A takhle se to může opakovat pořád dokola…

Hned jsem věděl kde bude chyba a pokusil se jí odstranit. Úspěšně a kývačka opět krásně brblá a po dlouhém roce jsem se na ní konečně zase projel. Takže o dovolené zajedu udělat technickou a můžu jí pořádně provětrat.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*