V době, kdy jsem se rozhodl, že si pořídím zapalování Vape jsem začal shromažďovat veškeré potřebné údaje ke správnému zapojení. Rozhodl jsem se s vámi o své informace podělit, a pomoct dalším motoristům při montáži. Zapojení se týká modelů ČZ 125, 175, 250 typ 453, 450, 455 resp. 473, 470 a 475.

Zásadně si musíte uvědomit, jaké zapalování jste si pořídili a podle toho mít veškeré elektrické spotřebiče a akumulátor. Já jsem si pořídil 12 V soupravu pro jednoválcové, dvoutaktní, pravotočivé motory. Výkon zapalování je 150 W. Výstup na 1 zapalovací svíčku. Toto zapalování se používá u motocyklů Jawa/ČZ 125, 175, 250 (Kývačka, Panelka), které jsou osazeny 6V dynamem. Souprava je uzpůsobena tak, že nemusím provádět při montáži žádné úpravy na motoru.

Na schématu uvádím baterii 12V 12Ah. Ale tak je na kastlík kývačka panelka opravdový gigant. Pro bezproblémový chod Vape stačí bohatě baterie 12V 4Ah. Jednak je cena někde poloviční a taky rozměry poloviční.

8 Reakcí na “Jak zapojit Vape do el. soustavy ČZ 125 typ 453”

    1. Dobrý den,
      O teplotě nevím, to bych se zkusil zeptat přímo u výrobce

      http://www.vape.cz

      Když si pořídíte 6v sadu tak můžete nechat spotřebiče původní. Na 12v sadu je třeba vyměnit baterii, žárovky a klakson.

      Já volil 12v sadu protože má drát na kontrolku dobíjení, 6v sada ne.

      Jinak klakson by 12v zvládnout měl, nedostává trvalý proud tak by vydržet měl na to občasné zatroubení. Jen bude mít silný a hlasitý tón. To že nevyhoří nezaručím. Já použil klakson 12v ze žigula (LADA). Převrtal jsem dírky podle mřížky na kývačku a osadil nepůvodní klakson mřížkou z kývačky. Takže to na oko nejde poznat že se jedná o jiný klakson.

      S pozdravem Filip

    1. Dobrý den,

      já kupoval VAPE na motokrámku
      http://www.motokramek.cz/bezkontaktni-zapalovani-1V-12V-jawa-cz-vape/
      Tehdy myslím, že v sadě nebylo, že jsem si jej dokupoval zvlášť. Dnes když se podívám na odkaz, tak je na fotkách i to rozpínací relé.
      http://www.motokramek.cz/nahradni-dily-bezkontaktni-zapalovani-1-jawa-cz-6v/
      Na 6V sadě je vyfoceno rélé také, ale jak jsem psal výše. 6V souprava nemá výstup pro zapojení kontrolky dobíjení.

      Dneska bych se možná rozmyslel jinak. Sice je Vape fajn, nastavím a na nic nesahám. Ale pořád je cenové lepší nechat si zrepasovat původní zapalování.

      Cena VAPE 12V (výměna zapalování, výměna baterie a žárovek) – investice min 6500Kč
      Cena repase orig (zapalování zůstává, baterie taktéž a žárovky zustávají) – investice max. 2600Kč

      Zdravím, Filip

  1. Zdravím,
    Zrovna dávám stejnou soupravu na stejnou motorku a řeším jeden problém, jak protáhnout kabeláž od statoru motorem, mám neblahý pocit že konektory neprojdou původními dírami, jak jste to řešil ?

    1. Zdravím,

      Rozřízl jsem bužírku a kabeláž ucvakal. Protáhl motorem a kabely znovu spojil. Máte pravdu, protáhnout to s konektory nepůjde. Kdyby jste měl ještě dotaz, ptejte se, rád pomůžu.

      OPRAVA

      Plastové konektory jdou sundat a pak se provlečou koncovky kabelu s bužírkou klasicky. Pro protažení otvorem v motoru se koncovky zacvakají zpět do plastového konektoru.

      S pozdravem, Filip

  2. Dobrý den, je to schéma opravdu v pořádku a můžu to tak zapojit? Zapojuji to poprvé. Jsou ukostřeny obě žárovky zadního světla nebo jen jedna (vrchní). Kabel pro kontrolku dobíjení vede přímo z regulátoru na kontrolku nebo je to ještě jinak? Má se ukostřit držák kontrolek? Děkuji.

    1. Zdravím, schéma je v pořádku. Jedná se o schéma pro kývačku se spínačkou v masce. Zadní světlo je značené jako že ukostřené, ale to je kostřeno přes šroubek kterým je držák žárovek přišroubovaný k blatníku. U nově lakovaných dílů může nastat problém s kostrou kvůli zalití dír barvou. Pak se protahují vrtákem dírky, aby se šroub dotýkal kovu a né barvy. Takto je třeba to udělat u zadního světla a potom u rámu, kde je zadní blatník namontovaný aby se vedení kostry dostalo od světla až do rámu. Kdyby se přece jen nedařilo, navede se drát na kostru který se ukostří kdekoliv a kostří se celý držák žárovek takže jsou ukostřeny obě žárovky naráz. Kabel pro kontrolku je naveden přímo z regulátoru a má ho jen 12V sada. Naveden je přímo na žárovku, držák se nekostří protože je do něj naveden proud ze spínačky konektoru číslo 54. Na levé straně je žárovka na neutrál, do ní je přes držák naveden z 54 proud a v motoru dojde ke kostření žárovka se rozsvítí. Na pravo je žárovka dobíjení, do ní je naveden proud z držáku jako do žárovky neutrálu a svítí, ve chvíli kdy motorka beží a dobijí tak posílá proud do proudu a podle toho jak je velký při dobíjení (závislost na otáčkách) tak podle toho žárovka uhasíná a pokud je větší než proud z baterky (což by mělo) zhasne úplně. Ale vape dává dobré parametry pro dobíjení a pohasínání žárovky jako u původního dynama není ani vidět. Jinak, vape je v podstatě samostatná jednotka která není na elektrice motorky závislá jako u původního dynama.

      Shrnutí.
      schéma je v pořádku, můžete zapojit
      zadní světlo má ukostřený celý držák tedy obě žárovky
      kabel vede přímo z regulátoru na žárovku pro dobíjení,
      samotný držák kontrolek se neukotřuje je pod proudem ze spínačky konektor 54

      Kdyby cokoliv, ptejte se poradím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *