V době, kdy jsem se rozhodl, že si pořídím zapalování Vape jsem začal shromažďovat veškeré potřebné údaje ke správnému zapojení. Rozhodl jsem se s vámi o své informace podělit, a pomoct dalším motoristům při montáži. Zapojení se týká modelů ČZ 125, 175, 250 typ 453, 450, 455 resp. 473, 470 a 475.

Zásadně si musíte uvědomit, jaké zapalování jste si pořídili a podle toho mít veškeré elektrické spotřebiče a akumulátor. Já jsem si pořídil 12 V soupravu pro jednoválcové, dvoutaktní, pravotočivé motory. Výkon zapalování je 150 W. Výstup na 1 zapalovací svíčku. Toto zapalování se používá u motocyklů Jawa/ČZ 125, 175, 250 (Kývačka, Panelka), které jsou osazeny 6V dynamem. Souprava je uzpůsobena tak, že nemusím provádět při montáži žádné úpravy na motoru.

Na schématu uvádím baterii 12V 12Ah. Ale tak je na kastlík kývačka panelka opravdový gigant. Pro bezproblémový chod Vape stačí bohatě baterie 12V 4Ah. Jednak je cena někde poloviční a taky rozměry poloviční.

6 Reakcí na “Jak zapojit Vape do el. soustavy ČZ 125 typ 453”

    1. Dobrý den,
      O teplotě nevím, to bych se zkusil zeptat přímo u výrobce

      http://www.vape.cz

      Když si pořídíte 6v sadu tak můžete nechat spotřebiče původní. Na 12v sadu je třeba vyměnit baterii, žárovky a klakson.

      Já volil 12v sadu protože má drát na kontrolku dobíjení, 6v sada ne.

      Jinak klakson by 12v zvládnout měl, nedostává trvalý proud tak by vydržet měl na to občasné zatroubení. Jen bude mít silný a hlasitý tón. To že nevyhoří nezaručím. Já použil klakson 12v ze žigula (LADA). Převrtal jsem dírky podle mřížky na kývačku a osadil nepůvodní klakson mřížkou z kývačky. Takže to na oko nejde poznat že se jedná o jiný klakson.

      S pozdravem Filip

    1. Dobrý den,

      já kupoval VAPE na motokrámku
      http://www.motokramek.cz/bezkontaktni-zapalovani-1V-12V-jawa-cz-vape/
      Tehdy myslím, že v sadě nebylo, že jsem si jej dokupoval zvlášť. Dnes když se podívám na odkaz, tak je na fotkách i to rozpínací relé.
      http://www.motokramek.cz/nahradni-dily-bezkontaktni-zapalovani-1-jawa-cz-6v/
      Na 6V sadě je vyfoceno rélé také, ale jak jsem psal výše. 6V souprava nemá výstup pro zapojení kontrolky dobíjení.

      Dneska bych se možná rozmyslel jinak. Sice je Vape fajn, nastavím a na nic nesahám. Ale pořád je cenové lepší nechat si zrepasovat původní zapalování.

      Cena VAPE 12V (výměna zapalování, výměna baterie a žárovek) – investice min 6500Kč
      Cena repase orig (zapalování zůstává, baterie taktéž a žárovky zustávají) – investice max. 2600Kč

      Zdravím, Filip

  1. Zdravím,
    Zrovna dávám stejnou soupravu na stejnou motorku a řeším jeden problém, jak protáhnout kabeláž od statoru motorem, mám neblahý pocit že konektory neprojdou původními dírami, jak jste to řešil ?

    1. Zdravím,

      Rozřízl jsem bužírku a kabeláž ucvakal. Protáhl motorem a kabely znovu spojil. Máte pravdu, protáhnout to s konektory nepůjde. Kdyby jste měl ještě dotaz, ptejte se, rád pomůžu.

      OPRAVA

      Plastové konektory jdou sundat a pak se provlečou koncovky kabelu s bužírkou klasicky. Pro protažení otvorem v motoru se koncovky zacvakají zpět do plastového konektoru.

      S pozdravem, Filip

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *