Jak zapojit Vape do el. soustavy ČZ 125 typ 453

Vape 12 V 150 W
Vape 12 V 150 W

V době, kdy jsem se rozhodl, že si pořídím zapalování Vape jsem začal shromažďovat veškeré potřebné údaje ke správnému zapojení. Rozhodl jsem se s vámi o své informace podělit, a pomoct dalším motoristům při montáži. Zapojení se týká modelů ČZ 125, 175, 250 typ 453, 450, 455 resp. 473, 470 a 475.

Zásadně si musíte uvědomit, jaké zapalování jste si pořídili a podle toho mít veškeré elektrické spotřebiče a akumulátor. Já jsem si pořídil 12 V soupravu pro jednoválcové, dvoutaktní, pravotočivé motory. Výkon zapalování je 150 W. Výstup na 1 zapalovací svíčku. Toto zapalování se používá u motocyklů Jawa/ČZ 125, 175, 250 (Kývačka, Panelka), které jsou osazeny 6V dynamem. Souprava je uzpůsobena tak, že nemusím provádět při montáži žádné úpravy na motoru.

 Scan01

Navíc další super věcí na této zapalovací soustavě je, že na motocyklu nemusí být baterie. Zapalování totiž pracuje jako dynamo. Jenže s tímto zapojením (které je výše) motor nelze nastartovat. Rozpínací relé je elektrické, a bez baterie jej neodpojíte, proto je potřeba odpojit modrý drát ze svorky 87 a motor pojede i bez baterie (pozor i bez klíčku ve spínačce). Pro vypnutí motoru stačí modrý drát znovu ukostřit.

6 Komentáře

    • Dobrý den,
      O teplotě nevím, to bych se zkusil zeptat přímo u výrobce

      http://www.vape.cz

      Když si pořídíte 6v sadu tak můžete nechat spotřebiče původní. Na 12v sadu je třeba vyměnit baterii, žárovky a klakson.

      Já volil 12v sadu protože má drát na kontrolku dobíjení, 6v sada ne.

      Jinak klakson by 12v zvládnout měl, nedostává trvalý proud tak by vydržet měl na to občasné zatroubení. Jen bude mít silný a hlasitý tón. To že nevyhoří nezaručím. Já použil klakson 12v ze žigula (LADA). Převrtal jsem dírky podle mřížky na kývačku a osadil nepůvodní klakson mřížkou z kývačky. Takže to na oko nejde poznat že se jedná o jiný klakson.

      S pozdravem Filip

  1. Zdravím,
    Zrovna dávám stejnou soupravu na stejnou motorku a řeším jeden problém, jak protáhnout kabeláž od statoru motorem, mám neblahý pocit že konektory neprojdou původními dírami, jak jste to řešil ?

    • Zdravím,

      Rozřízl jsem bužírku a kabeláž ucvakal. Protáhl motorem a kabely znovu spojil. Máte pravdu, protáhnout to s konektory nepůjde. Kdyby jste měl ještě dotaz, ptejte se, rád pomůžu.

      S pozdravem, Filip

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*