Máte-li nějaký dotaz, či zde chcete zanechat svůj názor jako v návštěvní knize, stačí vložit komentář.

26.9.2015

42 Reakcí na “Komentáře”

  1. Dobrý den.
    Nevím odkud jste, ale Vaše stránky mně zaujaly natolik, že Vám posílám tip na prodejce všemožných náhradních dílů (použitých i nových) auto a moto. Byl jsem tam na návštěvě a to obrovské množství
    na mně opět udělalo velký dojem. Protože je to už starší pán, nabídl jsem mu, že mu udělám tak trochu reklamu, aby měl ještě čas ty díly rozprodat.
    Je to pan
    Antonín Rusý
    Čistá u Rakovníka 22
    Tel.: + 420 732760368
    S pozdravem
    J. Beňák

    1. Dobrý den,

      Samozřejmě děkuji za tip. Nevím jestli se pánovi ozvu sám, ale jistě se najde návštěvník, kterého to zaujme. Nebylo by špatné zde zveřejnit přesnější typy motocyklů, na které se u pana Rusého dají náhradní díly sehnat.

      S pozdravem F.T.

  2. Dobrý den,
    dnes jsem dostala tip na Vaše stránky a musím říct, že mě velice zaujaly. Určitě se k nim budu vracet, abych zjistila, co jste zveřejnil nového.
    Děkuji za inspiraci a přeji mnoho úspěchů se stávajícími motocykly i s novými přírůstky.
    L.V.

    1. Dobrý den,
      děkuji za kladné hodnocení mé webové stránky.
      Snažím se je postupně aktualizovat, takže je vždy něco nové 🙂

      S pozdravem F.T.

  3. Dobry den,
    byl by na vas nejaky kontakt? Rad bych se optal jak se vam povedlo vyndat civku z tela klaksonu bez poskozeni?

    Dekuji

    1. Dobrý den, vyndat to šlo úplně jednoduše. Protože je cívka k tělu klaksonu připevněna šroubem. Viz obrázky: http://fitaweb.cz/wp-content/uploads/2015/09/IMG_20150915_113233-e1442311429364.jpg a http://fitaweb.cz/wp-content/uploads/2015/09/IMG_20150915_114336.jpg
      Stačí povolit matku a jemným ťuknutím na šroub cívka vypadne. Problém nastává u pozdějších klaksonů třeba kývačka, kde je jádro upevněné napevno. Tam je řešení šroub+matka nahrazené roztemováním a jádro tak nejde bez poničení vytáhnout. Roztemování zde: http://fitaweb.cz/wp-content/uploads/2016/06/klakson-kývačka.jpg

  4. Jeste bych potreboval poradit, jak na konstrukci sedla natahnout novou gumu a jak do ni vymerit diry na srouby, ktere tam nejsou

    1. Dobrý den,
      Zítra vytvořím návod, jak gumu z kontrukce sundat a následně zase nasadit. Změřím umístění děr na původní gumě. Jinak moc děkuji za tip na návod 🙂

      1. Skvele! Kdyby mohlo jit o videonavod byl bych neskonale vdecny. Pri cene gumy pres 1000 kacek nechci riskovat, ze gumu znicim.

  5. Dobrý den, chci se zeptat zda jawa 50 (21)podléhá STK mám k ní originál tu malou knížečku a tu starou spz a slyšel jsem že to STK nepodléha je to pravda a platí vůbec ještě tento techničák??

    1. Dobrý den,

      Pokud není na techničáku ustrižený rožek nebo někde záznam o vyřazení z evidence tak by měly stále platit. Nejjednodušší způsob jak zjistit živost dokladů je zeptat se přímo na policajtech podle čísla motoru nebo čísla spz. Pokud jsou psány na Vás neměl by být problém, ten nastává v okamžiku, kdy jsou tp psané na zemřelého nebo na cizí osobu, to je pak špatné. Další problém může nastat při vytváření pojistky, pokud to nebylo pojištěné může být problém s doplacením za dobu kdy nebylo vozidlo pojištěné. Slyšel jsem že může částka vyskočit až na 20 000, proto doporučuji radu s pojišťovnou. Jinak jakmile bude vyřešena pojistka a papíry jsou stále v registru, technické kontrole se nevyhnete. Jediné co je plus u pionýra je to, že dostanete technickou na 4 roky. Shrnutí, doklady jsou stále platné do doby, kdy jsou v registru silničních vozidel, musí být řádně pojištěné jako každé vozidlo a stk podléhá.

      Snad jsem vám poradil, kdyby něco stačí se zase zeptat, rád pomůžu.
      S pozdravem
      Filip T.

  6. Dobrý den,
    podařilo se mi sehnat ČZ 250 typ 455.01 jednovýfuk ve stejném stavu jako jste měl vy. Chybí kryt řetězu, sedlo a to nejdůležitější, motor. Jinak je celá. Nevíte o nějakém motoru, nebo ostatních chybějících dílech?

    1. Dobrý den,

      Moje 250/450 byla při koupi téměř kompletní. Chyběly jenom stupačky (přední i zadní) a na řidítkách hliníkové páčky, kompletní plyn a přepínač světel. Jinak je kompletní, kryt řetězu k ní je taky ale není na motorce. Já bohužel z těchto dílů nic navíc nemám. Kryt řetězu je právě nějaký na aukru, tam si ale myslím že se cena vyšplhá opět vysoko. Spíš bych se zaměřil na obyčejný bazary (sbazar a bazoš) a víceméně se zaměřil na inzeráty, kde prodávají hromady dílů a ne každý si všimne že je mezi nimi kryt na řetěz.
      Motor, no to jste si nasadil nelehký úkol. Dneska se ty motory pohybují v takové výší, ve které jsem zakoupil celou motorku. V mém případě 6000 a mohu říci, že kdybych měl další motor náhradní tak bych ho zaručeně neprodal. Nezbude mi nic jiného, něž Vám popřát ať se hledání zdaří. Kdybych na něco narazil, tak Vám napíšu na e-mail. Pokud by jste se chtěl pochlubit s Vaší koupí, můžete mi zasalt pár fotek Vašeho stroje na e-mail: info@fitaweb.cz

      S pozdravem
      Filip T.

  7. Ahoj, rád bych poprosil o radu. Renovuji ČZ 175/450.05 de luxe z roku 1964. Jelikož již mám motocykl ČZ 125 v barvě černé a motocykl ČZ 250 v barvě červené, rád bych model ČZ 175 dal do barvy jiné. Vím, že se motocykly vyvážely v barvách, jak si přál zákazník. Určitě všechny tyto motocykly neodcestovaly ke svému zákazníkovi do zahraničí. V knize Katalog motocyklů ČZ, jsou uvedeny některé barevné kombinace, na Youtube jsou motocykly bílé a šedé. Na Internetu jsem objevil motocykl bílý přímo ve výrobě ve Strakonicích a tady motocykl modrý. Můžeš mi prosím s tímto problém pomoci? Velice děkuji Petr

    1. Ahoj, ta modrá ČZ De-luxe co mám na webu je 100% originální. Byl jsem u ní 100x. Ve stavu v jakém se dovezla je zde http://fitaweb.cz/wp-content/uploads/2016/02/12596118_10205679746410062_1471539376_n.jpg. Tady je fotka bílé deluxe přímo z továrny http://sechtl-vosecek.ucw.cz/cml/nikon/nfilm0721.html, a tu modrou ta se objevila na dobovém plakátu, kde majitel potvrzuje ze je na plakátu modrá vývozní deluxe https://www.sbazar.cz/cibulic/detail/20053952-jawa-250-panelka-cz-125-175-250-plakat-top další byla vývozní do Kanady dvoubarevná bílo červená http://www.cezetmania.info/images/?item=2244&vyska=600&sirka=800 jestli je tato modro bílá nebo šedobílá originál netuším, http://www.cezetmania.info/images/?item=836&vyska=600&sirka=800
      Tak snad jsem alespoň trochu pomohl, a doufám že jsem vám akorát nezopakoval to, co už dávno víte
      s pozdravem Filip

  8. Zdravim jak dostat ten cep rozety dovnitr po vymene loziska? Melo by to jit podle me suvne, ne? Ale nejde to proste vubec. Nebo je tam nejaky for ktery jsem neodhalil?

    1. Zdravím,

      Suvně to právě nejde, a na rozdíl od rozet jiných motocyklů to jde asi nejhůř. Bylo potřeba rozetu zlehka nahřát (né tak aby utrpěla barva a už vůbec né nové ložisko). A čep jsem dal na pár hodin do mrazáku. Tak jak když nahřeješ kartery a dáváš do nich zmražená ložiska. Stejný princip. Alespoň mě to tak šlo,

      s pozdravem

      1. Dobry den, chcem sa spytat ci by ste nemal cas na vyrobu otocneho drziaka no motor.. Uz velmi dlho ho zhanam, a nikde ho nemozem zohnat:-( Tak ma napadlo napisat vam, ze ci by ste nemal cas a chut do niekedy vyrobit?
        Dakujem
        S pozdavom Juraj (SK)

  9. Mám dotaz. Cz125b- vyoseni rafku při výplatu ? Mám reuma plechy bez pro lisu pasuji na 125b? Za co by jste vyměnil přepínač? Mám nějaké dily na plonyry manet 90.

    1. Zdravím, které kolo? Přední nebo zadní? Ty revma bych musel vidět. Jinak na pio momentálně nic nesháním a maneta nemám.

      S pozdravem
      Filip

  10. Dobrý den, prosím jsem lajk a jestli mohu tak bych se moc rád zeptal:

    1) Dá se zjistit buď podle čísla motoru, nebo na rámu ze štítku u ČZ 150 C o jaký konkrétní typ se jednalo? Lidovou, základní nebo vývozní verzi? Ptam se proto, když před renovací dostanu nějaký rám nebo motor tak jak pak poznám do jakého původního stavu mám renovovat.
    2) Nikde jsem nenašel kolik vlastně modelů 125 nebo 150 v různých provedeních bylo vyrobeno. Samozřejmě že jich bylo vyrobeno tisíce, ale nikde jsem nenašel konkrétní čísla.

    Ještě jednou moc děkuji.

    1. Dobrý den,

      Bohužel, nejsem si jist, ale na 99% si myslím, že se podle čísla nedá zjistit provedení. Zda se jedná o základní, lidovou nebo export prozradí pouze barva stroje a odlišné díly co se týče barvy a povrchové úpravy. Tj, lidová měla méně chromu, export byl stejný jako základní jen s tím, že byla použita červená barva. A nějaké drobnosti navíc třeba zinkované šrouby atd.

      Počet kusů, se liší jen obsahem a rokem výroby, o tom, že by bylo někde uvedeno kolik bylo základních a kolik lidových kusů nevím. Každopádně podle vyrobniho čísla se dá zjistit, o jaký rok se jedná. A podle následující tabulky i hrubě kolik bylo vyrobeno 125 a 150tek.

      http://jawarmaniak.wz.cz/technika/vyrobni_cislaT.htm

      Snad jsem alespoň trochu pomohl, pokud máte jen rám a ostatní budete shánět tak bych se rozhodoval sam jakou verzi bych chtěl raději a podle toho bude renovace postupovat. Pokud se jedná o kompletní nebo alespoň částečný stroj dalo by se podle lakovani a poctu chromu určit o jaké provedení se jedná. Pak bych volil nechat to provedení kterým motocykl doopravdy je.

      S pozdravem
      Filip

  11. Ahoj!poradí mi někdo..,na motorku jsem dával novější přední tlumiče,jenže díra pro hřídel je nějak vetší,takže se to nedá utáhnout,ani maxsilou. Tak jsem si tu hřídel udělal o něco silnější na soustruhu CNC,a použil jsem antikoro.Může to být?Nemůže to po čase nějak prasnout..nevim..

  12. Filipe prosím o informaci. Nemohu demontovat pero zadního kluzáku ČZ 150c,nejde vytočit ze spodního hliníkového úchytů. Nepoužívas na to nějaký vlastní nářadí nebo osvědčený fígl , nebo jak se ti podaří pero vytocit ? Pero se ve spodní části kroutí a horní síla tak není přenesena až do úchytu.Moc děkuji za každou odpověď. Tve stránky jsou super. J.Ibl

  13. Dobry den,Potrebuji poradit,mam JAWA 50-21,demontoval jsem riditka,chci je dat spatky ale mam s tim problem.Neznate postup nebo nejakou vychytavku…Predem dekuji za odpoved. R.L.

  14. Dobrý den,
    mám asi laický dotaz, ale potřeboval bych poradit, kde je umístěn náhon tachometru. Normálně ve světle je budík tachometru s číslovkou 150 dole. Náhon tam nebyl. prohlížel jsem motor a vstup pro bovden nikde. Pak jsem kdesi videl jakýsi nálitek, že prý je to pohon tachometru. Ten nemám. A můj dotaz je, jak vlastně vypadá,pokud lze poprosit o foto a kde se umísťuje, předpokládám že někde, kde se něco točí/kola?/
    Děkuji za odpověď.

    1. Dobrý den,
      náhon tachometru je umístěný v pravém víku motoru (víko zapalování). Na ten je dvěma šrouby uchycen. Z náhonu je pak spodem vyvedeno lanko k tachometru. Samotný náhon je drážkou spojen s motorem, ve chvíli kdy je pravé víko motoru nasazeno náhon zapadne do drážky v hlavní hřídeli, na které je sekundární kolečko, tedy výstupní kolečko pro řetěz zadního kola. Tím že se sekundární kolečko otáčí, přenáší točivý moment na náhon a ten jej převádí do lanka a dále. Můžete se podívat na tuto stránku, je tam motor ofocen, je tam i víko s náhonem pro ukázku. Jedná se však o motor na jawa-čz ale liší se jen vzhledem co se týče uchycení krytu řetězu atd…
      http://fitaweb.cz/nenapadny-zacatek/

      S pozdravem Filip, kdyby jste potřeboval něco dalšího ptejte se.

  15. Dobrý den,
    velmi zajímavé stránky. Zprovozňuji ČZ 125 T po 20 letech stání v garáži a mám malou otázku.
    K čemu slouží plocha ca 10×10 na převodovce za motorem?
    Díky za radu
    Jiří Ježek

    1. Dobrý den, ploška slouží jako podstavec pro dnes už pouze kryt ve kterém je baterie. Dříve to byla přímo baterie, dnes se nevyrábí a kupuje se pouze replikový obal do kterého je uschovana klasická baterie. Do 4 kulatých děr patří gumové kolečka aby baterie nestála přímo na motoru a nesklouzla. Kdyby něco, ptejte se dále, pokud můžu pomůžu. S pozdravem Filip

      1. Díky moc za odpověď. Takže jestli to chápu, byly elektroinstalace s baterií a bez baterie? Že na některých zetkách je vidět tento kryt a některé ho nemají…
        Jirka

        1. Z továrny byly všechny opatřené baterií. Dnes spousta motocyklů baterii nemá, protože tento motocykl nepotřebuje baterii k jízdě a samozřejmě k chodu motoru tak jak třeba kývačky. Světelný okruh a zapalovací je provozován pouze z magneta zapalování, baterie je použita pouze pro klakson a možnost rozsvítit obrysové světla pokud motocykl nepojede. Takže shrnutí, baterie je jen pro klakson a možnost rozsvítit obrysové světla bez chodu motoru, třeba v noci když dojde k poruše, jinak je motocykl plně pojizdný i bez baterie.

  16. Dobrý den,
    chci se Vás optat jaký má význam označení na rotoru zapalování 7/4(jedná se o rotor zapalování 20-6170 Jawa 50 Mustang)
    Děkuji

    1. Zdravím, přiznám se že nevím. Ale vzhledem k tomu že jsem narazil na rozdílná čísla, treba 7/4 a 7/2 a někde jen 2, tak si myslím, že se jedná jen o nějaké označení obrobku nebo odlitku které si vedla továrna. Je to pouze můj názor, kdyby jste se přeci jen dostal k jinému názoru, dejte vědět, uvedl bych to zde do článku.

      Zdraví Filip

  17. Dobrý den,

    chtěl bych u Vás poptat rozměry na otočný držák JAWA, pokud možno včetně úpravy na JAWA pionýr. Bylo by to možné?

    Děkuji, s pozdravem Radek Chovanec.

  18. Ahoj. Mám stejnou ČZ 125 sport – já rok 69 – poradil by jsi mi jaká pojistka (jaká hodnota) je u baterie (keramická v pouzdru)???
    Díky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *