Renovace původního klaksonu

Klakson ČZ 150 C

Vzhledem k tomu, že má klakson nepůvodní červenou štětkovici, je potřeba jej nalakovat na černo. Ani chromové sluníčko už nemá zachránitelný chrom, takže se můžu vrhnout do kompletní renovace. Vše je potřeba rozebrat na prvodíly. Veškeré rezavé šroubky odrezit a načernit, budku klaksonu nově nastříkat a sluníčko dostane nový chrom.

Před rozebíráním…

Rozebírám…

Skládání…

A konečně hotový klakson

Po zapojení na baterii se ozval kvyčivý zvuk. Po doladění na šroubku klakson troubí a teď už i vypadá jako za mlada. Mám radost.

2 Komentáře

  1. Zdravim lidičky,potřebuji radu.dělam renovaci čezety 125 c,mám problem s klaksonem cosi mi v něm chybí.jaký si černý váleček (pravděpodobně kondenzator) neznáte někdo jeho hodnoty abych ho mohl nahradit,nebo kde ho sehnat.děkuji😉

    • Ahoj,

      První na co se zeptám, opravdu tam chybí? Jsou tam pozůstatky drátů nebo ne. Ne všechny klaksony ten kondenzátor měli. Bohužel kdy se montoval a kdy ne se zatím přesně nezjistilo. Např. klakson typu T ho neměl, první C také ne. Potom, jak se začali používat totožné díly s výrobou jawa-čz 351, 352 se začíná objevovat i na posledních typech C. Někdy byl však dodatečně montován i motoservisy a to z důvodu, aby bylo možné zatroubit i se slabou baterií.

      Každopádně by ti měl pomoct tento obrázek:

      http://www.veteranforum.cz/photos/2009/1001041257.jpg

      Já mám klakson kupovaný zvlášť. Zdali se jedná o kývačkový, nebo pozdní céčkový nikdo nepozná. Dle mého názoru se jedná o klakson z kývačky 351,352. Každopádně po laku a chromu nikdo nic nepozná. A na závěr, klakson by měl fungovat i bez toho kondenzátoru.

      S pozdravem Filip

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*