Snížení podfukování pístních kroužků Jawa 50

Existuje jednoduchý způsob, jak zlepšit tlaky ve válci i na sériovém Pionýru. Nejlepší je hned po výbrusu válce zakoupit kroužky stejných rozměrů na Simsona o obsahu 50cm3. Pionýr má totiž tloušťku kroužku asi 1,5mm a Simson má tloušťku kroužku asi 1,8mm.

Přitom drážky na pístu jsou u obou typů hluboké asi 2,0mm takže to pasuje skvěle. Výhoda spočívá v tom, že silnější kroužek ze Simsona vyplní na pístu z Pionýra téměř celou drážku a je těžší jej podfouknout. Válec si tak uchová vyšší kompresi. Navíc, pokud je kroužek silnější, bude se mechanicky déle opotřebovávat a výbrus tak vydrží mnohem déle než obvykle.

Avšak vždy je důležité kvalitně zajíždět!!!

V dnešní době se však dají pořídit kroužky určené přímo na Pionýra o síle 2mm. Jsou ještě lepší než ze Simsona ale musíte dbát na zajíždění. Protože jsou kroužky velmi na těsno může dojít k zadírání a tím pádem k znehodnocování výbrusu. Vždy dodržovat poměr oleje v benzínu na zajíždění!

Kroužky o síle 2mm se dají koupit třeba na Motokrámku.

1 Komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*