Seznam chybějících dílů

Jak jsem již uváděl v prvním soupisu dílů, přesněji v dobových úpravách bylo na motorce sedlo z kývačky nebo OHC Jawy. Ale na originální tandemové sedlo jsem dlouho nečekal. Dostal jsem jej od strýce. Původně se jednalo o sedlo pro spolujezdce, ale samotná kostra sedla je stejná jako pro řidiče. Scházelo sehnat držák, na které se sedlo upevní k rámu. Podařilo se mi jej sehnat za 200Kč. Sedlo je již kompletní.

Přepěťová pružina tandemového sedla samozřejmě také chyběla. Ale nemohl jsem sehnat žádnou za rozumný peníz. Každý za ní chce 500Kč a výše? A pak mohu přičíst cenu nového chromu a kde jsem. Proto jsem sáhl po replice za 400Kč.

Nosič se mi podařilo sehnat poměrně rychle. Pěkný neupravovaný a obroušený nosič mě vyšel na 200Kč. Místy se ukázala rez ale to jen kvůli dlouhému skladování bez povrchové úpravy. Původně měl posloužit k renovaci jednoho céčka, která se nakonec neuskutečnila a původní majitel díly rozprodal.

Klakson jsem pořídil na aukru. Sice vyšel kapánek dráž než jsem počítal, ale za 405Kč je doma. Důležité je že klakson funguje a není vybrakován. Takže nový lak a chrom sluníčka (mřížky) a klakson bude zase jako nový.

Převodka náhonu tachometru. Tak s tímto dílem je to opravdu zajímavé. Dlouhou dobu se mi nedařilo žádný sehnat a když už konečně něco bylo objeveno, tak byla cena tak vysoká až se chtělo brečet. Nakonec jsem našel na aukru celý kryt zapalování společně s převodkou a lankem z kývačky. Tedy motor 351 nebo 352. V plánu by bylo převodku poupravit pro typ „C“ a tak jsem jej začal dražit. Aukci jsem vyhrál a kryt za 660Kč byl na cestě domů. Nakonec je ale vše úplně jinak. Při procházení dílů domácích zásob jsem totiž úplnou náhodou objevil převodku na céčko. A najednou mám převodky dvě. No výborně konečně budou oba motory kompletní.

S táhlem na sytič (nebo spíš táhlo pro clonu na karburátoru) se mi asi jako s jedinou věcí nechtělo drbat, proto jsem zvolil že si zakoupím hotovou repliku. Kvalitní replika, funkční tak jak má a bez jakékoli práce, když pominu nainstalování dílu na motor.

Kryt kraburátoru jsem koupil od pána z Retro Bazaru v Sedleci společně s kývačkovým motorem Jawa-Čz 150 typ 352, pro který jsem si tam původně jel.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *