Soupis chybějících a zaměněných dílů

Brzdový klíče vlevo (správný pro typ "C") napravo (záměna z typu "T")

Na čezetě se nacházelo několik dílů z jiných provedení. Tyto díly bylo potřeba zaměnit s díly, které k tomuto typu patří. A nakonec toho všeho si můžu vytvořit soupis chybějících částí, které je potřeba sehnat dodatečně.

Dobové úpravy

  • Sedlo „Kytara“ – nahrazovala původní samostatné sedlo řidiče. Nejspíš kvůli pohodlnosti při jízdě, a hlavně při jízdě ve dvou. Není se čemu divit, dokonce i dědův motocykl má nahrazené původní sedla sedlem z kývačky nebo taky z Jawy 500 OHC
  • Další dobovou úpravou je přední brzdový štít, který je původem z provedení „C“, ale brzdový klíč a páka brzdy jsou typu „T“. Vlastně se nejedná ani o dobovou úpravu nýbrž o opravu původního dílu. Kvůli nedostatku ND bylo do štítu zapuštěno bronzové pouzdro a tím pádem bylo možné použít užší klíč, který je na typu „t“
  • Za zmínění stojí i dodatečně namontovaný nosič. K tomuto nosiči není co říct, zda je to nějaký kývačkovský přizpůsobený pro céčko, nebo nějaký kousek domácí výroby… kdo ví. Každopádně na motocyklu nemá co dělat, proto už nazpět nepůjde.
  • Nahrazen byl také původní kohoutek. Na toto provedení patří tahací kohoutek s korkovou ucpávkou uvnitř. Na fotografiích před koupí je na motorce kohoutek z péráka, ale při předávání motocyklu byl již namontován standardní kohoutek značky Jikov. Vložil jsem to sem do dobových úprav, protože byly s původním kohoutkem potíže, špatně těsnil, korek se nedal sehnam a musel se neustále vyrábět. Proto se nahrazoval buď péráckým nebo novějším jikovem.

Záměny dílů

  • Přední blatník, původem z typu „B“. Někdo jej upravil pro tento typ tím že poupravil vzpěry. Je to škoda. Naštěstí na blatníku zůstal klíčový bod a to držák uprostřed, který sloužil k uchycení blatníku na krk řízení. O tento blatník měl zájem kamarád, který si staví béčko a směnil jsem ho sním za původní céčkový blatník.
  • Kamarádovo Béčko – ZČ Moto
  • Zadní blatník, původem z typu „T“. Někdo jej upravil pro tento typ tím že poupravil vzpěry. Pokračování příště…

5 Komentáře

    • Dobrý den, já už bohužel žádný brzdový klíč navíc nemám. V replice jsem ještě žádný nenašel a tak nezbude nic jiného než hledat celý brzdový štít. Já osobně kvůli zadnímu brzdovému klíči kupoval celé kolo i s rozetou atd. Poznamenám si vás, a když něco objevím tak dám vědět.

      S pozdravem Filip T.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*