Na čezetě se nacházelo několik dílů z jiných provedení. Tyto díly bylo potřeba zaměnit s díly, které k tomuto typu patří. A nakonec toho všeho si můžu vytvořit soupis chybějících částí, které je potřeba sehnat dodatečně.

Dobové úpravy

Sedlo „Kytara“ – nahrazovala původní samostatné sedlo řidiče. Nejspíše kvůli pohodlnosti při jízdě, a hlavně při jízdě ve dvou. Není se čemu divit, dokonce i dědův motocykl má nahrazené původní sedla sedlem z kývačky nebo taky z Jawy 500 OHC.

Další dobovou úpravou je přední brzdový štít, který je původem z provedení „C“, ale brzdový klíč a páka brzdy jsou typu „T“. Vlastně se nejedná ani o dobovou úpravu nýbrž o opravu původního dílu. Kvůli nedostatku ND bylo do štítu zapuštěno bronzové pouzdro a tím pádem bylo možné použít užší klíč, který je na typu „T“.

Za zmínění stojí i dodatečně namontovaný nosič. K tomuto nosiči není co říct, zda je to nějaký kývačkovský přizpůsobený pro céčko, nebo nějaký kousek domácí výroby… kdo ví. Každopádně na motocyklu nemá co dělat, proto už nazpět nepůjde.

Nahrazen byl také původní kohoutek. Na toto provedení patří tahací kohoutek s korkovou ucpávkou uvnitř. Na fotografiích před koupí je na motorce kohoutek z péráka, ale při předávání motocyklu byl již namontován standardní kohoutek značky Jikov. Vložil jsem to sem do dobových úprav, protože byly s původním kohoutkem potíže, špatně těsnil, korek jako originál ND se nedal sehnat a musel se neustále vyrábět. Proto se nahrazoval buď péráckým nebo novějším Jikovem.

Záměny dílů

Přední blatník, původem z typu „B“. Někdo jej upravil pro tento typ tím že poupravil vzpěry. Je to škoda. Naštěstí na blatníku zůstal klíčový bod a to držák uprostřed, který sloužil k uchycení blatníku na krk řízení. O tento blatník měl zájem kamarád, který si staví béčko a směnil jsem ho sním za původní céčkový blatník.

Zadní blatník, původem z typu „T“. Někdo jej upravil pro tento typ tím že poupravil vzpěry. Pokračování příště…

7 Reakcí na “Soupis chybějících a zaměněných dílů”

    1. Dobrý den, já už bohužel žádný brzdový klíč navíc nemám. V replice jsem ještě žádný nenašel a tak nezbude nic jiného než hledat celý brzdový štít. Já osobně kvůli zadnímu brzdovému klíči kupoval celé kolo i s rozetou atd. Poznamenám si vás, a když něco objevím tak dám vědět.

      S pozdravem Filip T.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *