Zapalování Jawa 50

Tato stránka se týká typů Jawa 50 typ 20, 21 a 23 Mustang.

Podle výrobních označení dělíme pionýry na:

  1. Typy 20, 21 a 23 Mustang (zapalování o síle 20W) do roku výroby 1972
  2. Typy 220.100, 221.100 a 223.200 Mustang (zapalování o síle 30W) od roku výroby 1972

Zapalování 20W

Toto zapalování se objevuje už ve výrobě posledních Jawa 50 typ 05 a následně na všech dalších verzích jako jsou Jawa 50 typ 20 Standart, Jawa 50 typ 21 Sport a Jawa 50 typ 23 Mustang do roku výroby 1972. Na přechodové verze v tomto roce (jako má Jawa 50 typ 21 Sport) se už montovaly zapalování o síle 30W.

Je jednoduché zapalování rozeznat a to hned několika způsoby.

  1. Na zapalování je vždy napsaný údaj, ve kterém lze dočíst jeho výkon. Nad tímto údajem se píše označení statoru, podle kterého určujeme rotor.
    Na 20W zapalování je tedy údaj:
    6V-20W jako výkon
    05-6120 pro označení statoru.
    stator20wzapalovani
    Nás zajímá pouze předčíslí 05, kterým musí začínat i označení rotoru.
    rotor20wzapalovani
  2. Dalším jednoduchým způsobem jsou cívky.
    U obou typů jsou tři, ale u 20W zapalování je každá samostatná. Jedna vyrábí proud pro přední světlo a klakson (15W), druhá pouze pro zadní světlo (5W) a třetí je startovací (zapalovací).

Obecně platí, že k sobě patří stator s označením 05-6120 a rotor 05 6170.

Schéma zapojení pro toto zapalování

zapojeni20wpionyr

Zapalování 30W

Toto zapalování se poprvé objevuje na přechodových verzích (20, 21 a 23 Mustang) v roce 1972 a na všech dalších vyrobených kusech jako jsou Jawa 50 typ 220.100, Jawa 50 typ 221.100 a Jawa 50 typ 223.200 Mustang až do konce výroby pionýrů.

Je jednoduché zapalování rozeznat a to hned několika způsoby.

  1. Na zapalování je vždy napsaný údaj, ve kterém lze dočíst jeho výkon. Nad tímto údajem se píše označení statoru, podle kterého určujeme rotor.
    Na 30W zapalování je tedy údaj:
    6V-30W jako výkon
    20-6120 pro označení statoru.
    stator30wzapalovani
    Nás zajímá pouze předčíslí 20, kterým musí začínat i označení rotoru.
    rotor30wzapalovani
  2. Dalším jednoduchým způsobem jsou cívky.
    U obou typů jsou tři, ale u 30W zapalování jsou světelné cívky propojeny (25W+5W). Ty zásobují jak přední světlo tak i zadní světlo. Dokonce i klakson. Proto je u těchto typů možné zatroubit i se světly. U předchozího zapalování se dalo troubit kvůli nedostatečnému výkonu zapalování pouze bez světel. A třetí cívka je opět startovací (zapalovací).

Obecně platí, že k sobě patří stator s označením 20-6120 a rotor 20 6170.

Schéma zapojení pro toto zapalování

zapojeni30wpionyr

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*